تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

تصفیه آب استخر

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

تصفیه آب استخر :

برای تصفیه آب استخر ،  کنترل استانداردهای فيزیكی، شيميایی و ميكروبی آب استخرهای شنا بخصوص استخرهای با جریان چرخشی، دارای اهميت فراوانی است. این تصفيه اغلب شامل فيلتراسيون همراه با و یا بدون تصفيه شيميایی است و هدف از آن، نگهداری آب در یک شرایط مطلوب و سالم برای شناگران می باشد که می توان به معيارهای از جمله عاری نگه داشتن آب استخر از عوامل بيماریزا، جلوگيري از رشد جلبک ها، حذف مواد تحریک کننده و سمی، حذف بو و طعم نامطلوب و کدورت، جلوگيري از خورندگی اتصالات استخر و تجهيزات و یا رسوبگذاری و حفظ شفافيت آب اشاره نمود.

 تصفیه آب استخر (تصفیه فیزيکی) :

هدف از تصفیه آب استخر از نظر فیزیکی ، جدا کردن ذرات معلق و یا ته نشين شده خارجی از چرخه و سيكل تصفيه می باشد. آلودگی های فيزیكی را می توان با فاکتورهایی از جمله طراحی هيدروليک استخر و تعيين تعداد و محل ورود و خروج آب برای جلوگيری از سكون آب، تعيين دبی صحيح گردشی آب، انتخاب فيلتر مناسب و انعقاد مواد کلویيدی بطوریكه توسط فيلتر جمع آوری شود رفع نمود. استفاده از این روش بهترین نتيجه را خواهد داشت. ضمنا چربي ها و سایر ذراتی که به دليل سبكی بر روی آب باقی می مانند، توسط سر ریز کردن استخر و یا استفاده از سيستم ترجمه فارسي از آب استخر زدوده می گردند. بعد از مدتی که از آب استخر استفاده می شود، با وجود سالم بودن سيستم تصفيه و کلرزنی مناسب آب روز به روز کدرتر شده و pHآب تغييرات و نوسانات مختلف را نشان خواهد داد.

تصفیه آب استخر (تصفیه شیمیايی) :

آب استخرهای شنا مجموعه ای از انواع باکتری ها، چربي ها، نمک های محلول در آب، گرد و غبار، ذرات معلق و … را درخود دارند. لذا گندزدایی کردن این آب جهت تامين بهداشت عمومی بسيار ضروری و مهم می باشد. معمولی ترین ماده ای که به آب استخر اضافه می گردد تا آن را گندزدایی و قابل استفاده نمایند، کلر است. کلر بصورت گاز و یا پودرهای گرانولی قابل تهيه بوده و با توجه به درصد خلوص آن قابليت تزریق و اضافه نمودن به آب را دارا است. در صورتيكه از گاز کلر استفاده می گردد. لزوما به دليل مسموميت شدید ناشی از تنفس این گاز که گاهاً منجر به مرگ سریع می گردد. استفاده تجهيزاتی که مخصوص تزریق آن به آب می باشد، ضروری است. در تامين آب تصفيه شده برای استخرها یكی از روش های فوق با توجه به شرایط و پارامترهای مربوطه اعمال می شود و ليكن در رابطه با تصفيه جریان آب در گردش به علت پایين بودن مواد معلق و  کدورت می توان روش صاف سازی در خط را اجرا کرد. توانایی یک سيستم تصفيه برای تميز نگهداشتن یک استخر بستگی به اندازه فيلتر، اندازه فيلتر، اندازه موثر ماسه، ابعاد لوله، تعداد کف گيرها، تعداد ورودی ها، نسبت گردش و مشخصات پمپ دارد. که این عوامل به نوع استخر، تراکم، سرپوشيده بودن و یا باز بودن و شكل استخر ها متفاوت است. لازم به یاد آوری است که تمام آب استخرها از طریق فيلتراسيون تصفيه نمی شود پالایش آب بواسطه رقيق سازی متوالی انجام می شود. اگر در استخری حاوی مقداری معينی گل ورودی باشد در گردش اول حدود 67درصد و در گردش دوم 86درصد جدا می شود. جدول زیر رابطه حذف آلودگی با تعداد گردش آب به شرح ذیل آمده است.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://www.abram-co.ir/wp-content/uploads/2017/05/تصفیه-آب-استخر-2-300×200.jpg’ attachment=’244′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

Rate this post
Rate this post
به اشتراک بگذارید :
whatsapp