تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

فرایند جداسازی غشایی

فرایند جداسازی غشایی

در تصیه آب ، فرایند جداسازی غشایی با استفاده از میکرو فیلتراسیون ، اولترا فیلتراسیون ، نانو فیلتراسیون ، اسمر معکوس و الکترو دیالیز عمل می کند. فرایند جداسازی غشایی مزایا بزرگی نسبت به سیستم های فیلتر شنی و … دارد که عبارتند از اینکه ، حذف مواد جامد بدون ماده منعقد کننده و تا کدورت ۲۰۰ NTU اتفاق می افتد، تولید آب فیلتر شده بسیار خوب و قابل اطمینان است و حذف لگاریتمی ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم و فضای مورد نیاز بسیار کم نسبت به فرآيند های تصفیه متعارف. جمع آوری ساده اطلاعات سیستم کنترل خودکار ، کمترین آزمایش های مورد نیاز ، پساب شست و شوی  معکوس بدون کلر.

فرایند-جداسازی-غشایی

فرایند جداسازی غشایی از یک غشای نیمه تراوا برای جدا سازی ناخالصی های آب استفاده می کند. غشا نیمه تراوا یک محیط نفوذ پذیر انتخابی آب و محلول های خاص است و نقش بسیار مهمی در طبیعت بازی می کند. مواد مغذی و محصولات فاضلاب از غشا نیمه تراوا عبور داده می شوند. به طور مشابه ، روش جداسازی غشایی در تصفیه آب شرب و با استفاده از نیروی رانشی برای عبور آب از غشا استفاده می شود و ناخالصی آب را در پشت غشا به صورت غلظت حذف می کند. میزان خالص سازی به نوع غشا ، نوع و میزان نیروی رانش و مشخصات آب  بستگی دارد.

مشکلات فرایند جداسازی غشایی

  • رسوب غشا(رسوب با باکتری ، کلی باقی مانده ، پلمیر کاتیونی)
  • پساب های شست و شوی شیمیایی قبل از دفع نیاز به شست و شو دارد.
  • آۤب با کیفیت پایین نیاز به پیش تصفیه دارد که مشابه فرآیند های تصفیه متعارف مانند ازن زنی و جذب سطحی کربن فعال برای کنترل بو و طعم

یکی از مشخصات خاص فیلتراسیون غشایی، اثر بسیار زیاد دما بر ظرفیت تولید است. شار در زمستان در فشار یکسان حدود نیمی از مقدار آن در تابستان است. مهمترین فاکتور فیلتر های غشایی ، درست بودن سیستم است.

 

1/5 - (1 امتیاز)
1/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp