تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

فیلتر پرس تصفیه فاضلاب

فیلتر پرس تصفیه فاضلاب

فیلتر پرس تصفیه فاضلاب بمنظور آبگیری لجنی که با مواد شیمیایی حالت دهی شده به درون دو تسمه ی فیلتر هدایت شده و فشرده می شود تا آب از میان این تسمه ها خارج شود. یکی از انواع فیلتر پرس تصفیه فاضلاب،فیلتر پرس تسمه ای و فیلتر پرس مارپیچی می باشد که از این وسیله برای آبگیری لجن های شهری و صنعتی بکار برده می شود. در ادامه به بسط و تشریح فیلتر پرس تسمه ای خواهیم پرداخت.

فیلتر-پرس-تصفیه-فاضلاب

 

یک فیلتر پرس تسمه ای نه تنها همزمان با اعمال فشار، مفهوم تنش کیک را بکار می برد، بلکه از فیلتراسیون تحت فشار  پایین و نیز تغلیظ ثقلی نیز کمک می گیرد. یک سیستم محرکه (DRIVE) و گردنده راهنما (GUIDE ROLLER)  در انتهای تسمه نقاله قرار دارد. قسمت بالای تسمه فیلتر به وسیله چند گردنه نگه داشته می شو. بالای بستر فیلتر ، یک تسمه فشار در همان جهت با همان سرعت کار می کند. استوانه محرک  این تسمه با استوانه محرک تسمه فیلتر جفت می شود.

تسمه فشار می تواند به وسیله یک سیستم استوانه ای فشار، تسمه ی فیلتر را فشرده ساخته و این استوانه ها را می توان به طور جداگانه به صورت افقی یا عمودی تنظیم کرد. لجنی که باید آبگیری شود، از وجه بالایی تسمه فیلتر وارده شده و به طور پیوسته بین تسمه های فیلتر و فشار آبگیری می شود. توجه داشته باشید که استوانه های نگهدارنده تسمه ی فیلتر و استوانه های فشاری تسمه فشار طوری تنظیم می شود که این تسمه ها و لجن بین آنها یک منحنی S شکل تشکیل می دهند. طبق این آرایش ، باید جابه جایی تسمه ها نسبت به یکدیگر موازی بوده و با توجه به اختلاف شعاع ، تنش در کیک ایجاد شود، بعد از آبگیری در منطقه ی تنش ، لجن بوسیله یک کاردک تراشیده می شود.

در محدوده 0.5-12 درصد جامدات محلول ، فیلتر نسبتا به غلظت بی تفاوت بوده اما نسبت به سرعت شار در واحد سطح بسیار حساس بوده است. در یک تسمه متوسط ، دبی آب شستشو تقریبا مساوی سرعت ورود لجن است.

 

Rate this post
Rate this post

برچسب ها : , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp