تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش بر حسب ظرفیت تصفیه از مبلغ 150,000,000 تومان الی 500,000,000 تومان متغیر است. قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش بستگی به دبی فاضلاب و کیفیت فاضلاب ورودی و خروجی به دستگاه دارد. همچنین جنس و کیفیت مصالح مورد استفاده در پکیج نیز در قیمت گذاری دستگاه دارای اهمیت است. روش تصفیه فاضلاب کارواش نیز در قیمت گذاری تاثیر گذار است.

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش بستگی به جنس مصالح و روش تصفیه نیز دارد.

پارامتر های تاثیر گذار در طراحی پکیج تصفیه

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش دارد به شرح زیر است.

  1. دبی فاضلاب ، مقدار فاضلابی که در روز بایستی در روز تصفیه گردد. معمولا به ازای شستشو هر ماشین معمولی حدود 40 لیتر فاضلاب تولید می شود. با استفاده از دبی فاضلاب میزان حجم و ابعاد دستگاه تعیین می گردد.
  2. ایستگاه پمپاژ ، قبل از ورود فاضلاب به دستگاه بایستی فاضلاب در یک مخزن سپتیک ذخیره شود. سپس فاضلاب پس از ذخیره سازی و اصطلاحا ته نشینی اولیه در سپتیک به سمت دستگاه پمپاژ شود.
  3. کیفیت فاضلاب ورودی و خروجی ، اینکه مواد تشکیل دهنده فاضلاب به چی شکلی می باشد ، بسیار مهم است.

بخش های دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش

دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش ساخت شرکت آبرام با استفاده از روش انعقاد الکتریکی (EC) فاضلاب کارواش را تصفیه می کند. این پکیج از 5 بخش تشکیل شده است.

دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش به روش انعقاد الکتریکی.

کل جنس بدنه پکیج فولاد ST37  است. کف پکیج با ورق فولاد ST37  با ضخامت 6 میلیمتر و ذیواره با ضخامت 6 میلیمتر است. بخش های مختلف سند بلاست شده و  3 لایه رنگ شامل اپوکسی ، زینک ریچ به ضخامت حدود 400میکرون بر روی بدنه پکیج توزیع می گردد.

بیو فیلتر اولیه

در قسمت بیوفیلتر اولیه فاضلاب پس از آشغالگیری وارد این ناحیه می شود. این ناحیه شامل توسط مدیا های از جنس پلی اتیلن و … پر شده است. مواد جامد معلق در خلل و فرج این مدیا ها قرار می گیرند و بخشی از تصفیه در این قسمت انجام می شود. در قسمت پایینی مخزن بیوفیلتر اولیه بخش های توزیع کننده هوا قرار دارد تا باعث جابه جایی مدیا ها شود.

حوضچه انعقاد الکتریکی

در حوضچه انعقاد الکتریکی ، یک سری کاتد و آند از جنس ورقه آهن و آلومینیوم قرار دارد. در حوضچه انعقاد که به منبع تغذیه وصل می باشد ایجاد جریان الکتریکی باعث عمل تصفیه می گردد. تصویر زیر نحوه جریان انتقال الکترون را نمایش می دهد. از این طریق مواد منعقد کننده فلزی با مواد معلق موجود در فاضلاب ترکیب شده  و عمل ته نشینی اتفاق می افتد.

تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکتریکی روشی مدرن در تصفیه فاضلاب کارواش می باشد.

انعقاد الکتریکی و تخریب شیمیایی

روش الکتروشیمیایی با تصفیه آب با به کار گیری الکترودهای فلزی برای اولین بار در سال 1889 در انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. اعقاد الکتریکی یک روش مناسب برای تصفیه سوسپانسیون ها و امولسیون های آلاینده موجود در پساب ها است. در این فرایند عامل انعقاد در داخل پساب به وسیله اکسیداسیون الکترولیتی یک اند فلزی مناسب تولید شده با مکانیسم های جذب سطحی و تخریب شیمیایی و ترسیب و غیره باعث حذف ماده آلاینده می شود. مکانیسم انعقاد الکتریکی به شدت وابسته به خصوصیات شیمیایی نمونه آب به خصوص هدایت الکتریکی ان است. پژهشگرانی که در این زمنه کار کرده اند همگی بر این عقیده هستند که این فرایند شامل سه مرحله است.

  • انجام واکنش اکسایش کاهش در سطح الکترودها و ایجاد هیدروکسیدهای فلزی
  • تخریب اجزای سوسپانسیون و شکستن امولسیون ها توسط هیدروکسیدهای فلزی
  • تجمع فازهای ناپایدار به صورت لخته های متراکم، رسوب گذاری و ایجاد لجن

کاربرد روش انعقاد الکتریکی در تصفیه پساب های صنایع رنگرزی

مواد رنگرزی آلی به علت کاربرد وسیع و گسترده در صنایع مختلف و توانایی آنها در تشکیل آمینهای آروماتیک سمی همچنین سرعت پایین حذف انها توسط روش های هوازی از نظر زیست محیطی آلاینده محسوب می شوند. فرایندها الکتروشیمیایی و در راس انها فرایند انعقاد الکتریکی یکی از روش های موفقیت امیز برای تصفیه پساب های حاوی انواع مواد رنگرزی موجود در پساب های رنگرزی نساجی، کاغسازی چرم سازی و غیره است

حوضچه ته نشینی

فاضلاب پس از خروج از حوضچه انعقاد وارد مخزن ته نشینی می گردد. در مخزن ته نشینی بایستی زمان کافی به فاضلاب داده شود تا فلوک های تشکیل شده ته نشین شود. از کف مخزن ته نشینی فاضلاب به حوضچه ذخیره لجن باز می گردد. از بالای حوضچه ته نشین شده پساب تصفیه شده وارد بخش فیلتر شنی می گردد.

در تصویر زیر ، فاضلاب ورودی به کارواش و فاضلاب خروجی از کازواش نمایش داده شده است که  فاضلاب به بهترین حالت تصفیه گردیده است.

 

روش تصفیه انعقاد شیمیایی

انعقاد پدیده ای است که در آن ذرات باردار در سوسپانسیون کلوئیدی بر اثر برخورد متقابل با یون ها مخالف خنثی شده به صورت زیر توده ای در امده و در نهایت رسوب می کنند. نیروی جاذبه مابین ذرات کلوئیدی ناشی از نیروهای واندروالسی است که تحت تاثیر شدید فاصله بین دو ذره قرار دارد و مهمترین نیروی دافعه و نیروهای الکتروستاتیکی می باشد که از تداخل پتانسیل بار الکتریکی ما بین ذرات به وجود می آید. معمولا از نمک های فلزی آهن و آلومینیوم به عنوان منعقد کننده های آلاینده ها استفاده می کنند. از جمله مواد آلاینده مورد تصفیه با فرایند اعقاد شیمیایی م توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حذف ترکیبات الی چربی دوست
  • حذف ماده رنگ زای اسیدی اورانژ
  • حذف حشره کش های ارگانوفسفره
  • ترسیب کلوئیدی سیلیکا
  • حذف مواد رنگ زای مستقیم
  • حذف آرسنیک از آبهای سطحی
  • تصفیه پساب های صنایع سرد کننده

بر اساس ویدیو زیر که آزمون جارتست می باشد ، نوع ماده منعقده کننده لازم برای فرآیند تصفیه فاضلاب مشخص می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp