تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

هوادهی توربینی فاضلاب

هوادهی توربینی فاضلاب

واحد های هوادهی توربینی فاضلاب ، هوای فشرده را بوسیله عملیات برشی و پمپاژ بوسیله پروانه چرخان پخش می کند. چون مقدار اختلاط هوادهی توربینی فاضلاب مستقلا به وسیله توان ورودی به توریبن کنترل می شود هیچ محدودیتی از نظر ابعاد هندسی تانک وجود ندارد. شکل زیر یک وحد هوادهی توربینی تیپ را نشان می دهد.

راندمان انتاقل اکسیزن در دیفیوزر های حباب درست- هوادهی توربینی فاضلاب

هوا از طریق یک حلقه پاشش که درست زیر پره های پروانه قرار گرفته است به توربین وارد می شود. نسبت قطر توربین به قطر معادل تانک بین 0.1 تا 0.2 است. در بسیاری از کاربرد های هوادهی، سرعت سر پروانه 3.1-5.5 متر بر ثانیه می باشد.

نشان داده شده است که انتقال اکسیزن در یک هوادهی توربینی را میتوان به صورت زیر تخمین زد.

هوادهی توربینی فاضلاب

Pd برابر با hpR / hpc  می باشد که در آن hpR و hpc به ترتیب اسب بخار تروبین و کمپرسور می باشند. راندمان بهینه اکسیزن دهی وقتی اتفاق می افتد که توان به نسبت حدود ۱ به ۱ بین توربین و دمنده تقسیم شود.

توان حقیقی دریافت شده بوسیله پروانه با ورود هوا در زیر آن کاهش می یابد چون دانسیته ی مخلوط  تحت هوادهی کاهش می یابد. راندمان انتقال در واحد های هوادهی توربینی 0.97-1.76 کیلوگرم اکسیزن بر کیلو وات در ساعت است.

هوادهی توربینی فاضلاب

برای کاهش چرخش و گردابی شدن ،  معمولا باید از باقل استفاده شود. در تانک دایره ای ۴ بافل در فواصل مساوی در محیط دایره قرار می گیرند. در تانک مربعی ۲ بافل  در روی دیواره های مقابل هم قرار می گیرد. در تانک مستطیلی با نسبت طول به عرض بزرگتر از 1.5 ، هیچ بافلی مورد نیازنمی باشد.

در سیستم های هوای دیفیوزری ، حباب های هوا در روزنه تشکیل شده و پس از خروج از میان مایع بالا می رود ، و در نهایت در سطح مایع می ترکد. سرعت و شکل حباب های هوا به عدد رینولدز اصلاح شده مرتبط است.

4/5 - (4 امتیاز)
4/5 - (4 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp