تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پکیج تصفیه آب خاکستری

پکیج تصفیه آب خاکستری

پکیج تصفیه آب خاکستری با استفاده از روش انعقاد الکتریکی EC بمنظور تصفیه آب ها و پساب هایی به غیر از فاضلاب انسانی استفاده می شود. اهمیت اینکه فاضلاب های انسانی از سایر پساب ها مانند پساب ظرفشویی، پساب دستشویی، پساب روشویی ها و … جدا شده و تصفیه گردد بسیار پر اهمیت است. چرا که با جداسازی فاضللاب های انسانی از سیار پساب ها فرآیند های تصفیه متمایز می گردد. روش انعقاد الکتریکی (Electrocoagulation ) برای فاضلاب های کارواش های به صورت جدی توصیه می گردد.

پکیج-تصفیه-آب-خاکستری

پکیج تصفیه آب خاکستری به روش انعقاد الکتریکی (EC) یک روش کم هزینه برای تامین آب جهت مصارف غیر از آشامیدن می باشد. پکیج تصفیه آب خاکستری به روش انعقاد الکتریکی (EC) در واقع به این صورت می باشد که هنگامی که یک جریان مستقیم (DC)  به الکترود ها متصل می شود ، الکترود های آند با الکترولیز در مواد فاضلاب حل می شوند و یون های فلزی که منعقد کننده ها خوبی هستند را تولید می کنند.  در الکترود کاتد یون های هیدروکسید در در طی الکترولیز آب تولید می شوند و با یون های فلزی واکنش می دهند و هیدرکسید های فلزی تولید می کنند.  مکانیسم حذف آلاینده ها  در فرآیند انعقاد الکتریکی شامل انعقاد، اکسیداسیون،احیا، تجزیه، جذب ، ته نشینی، شناورسازی  است. فرآیند انعقاد الکتریکی برای حذف COD ، فاضلاب رنگ و فلزات سنگین وکدورت مناسب است.

مزایا پکیج تصفیه آب خاکستری EC

  1. عدم نیاز به اضافه کردن دستی مواد شیمیایی
  2. فضای کوچک و مناسب با محیط کارواش های یا منازل مسکونی
  3. دارای 3 لایه اپوکسی، زینک ریش و رنگ جهت جلوگیری از خوردگی
  4. راندمان حدف بالا مواد آلاینده
  5. لجن تولید شده کمتر
  6. استفاده از الکترود های آهن و آلومینویم

واکنش هایی که در فرآیند انعقاد الکتریکی در الکترود آلومینیوم اتفاق می افتد به شرح زیر است :

واکنش های فرآیند انعقاد الکتریکی

 

برای اکسیداسیون الکترولیت ، الکترود آند یون های آلومینیوم 3 بار مثبت در محلول آزاد می شود و با یون های هیدرکسیل تولید شده در کاتد واکنش می دهد. هیدروکسید های فلزی آلاینده های کلوئیدی و یا محلول را جذب یا ته نشینی می نمایند. 

دمای فاضلاب یکی از شاخص های تاثیر گذار در پکیج تصفیه آب خاکستری با استفاده از روش انعقاد الکتریکی EC است. حفظ دمای پساب در محدوده 25 درجه سانتیگراد در پکیج تصفیه فاضلاب ec باعث اجرا منظم فرآیند تصفیه پساب می گردد. 

 

Rate this post
Rate this post

برچسب ها : , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp