تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

شستشوی فیلتر شنی

شستشوی فیلتر شنی

برای شستشوی فیلتر شنی چهار طرح وجود دارد که شامل تانک شستشوی هوایی (ارتفاعی)، پمپاژ مستقیم ، خود شستشو و شستشوی معکوس پیوسته فیلتر های شنی دو سیستم نخست طرح های شستشوی معمول و پیشرفته ای هستند.  سیستم فیلتر خود شستشوی  معکوس ممکن است یک واحد اختصاصی است یک واحد  اختصاصی باشد و یا یک طرح معمولی که توسط طراح آن باید انجام شود.  انتخاب فیلتر بر اساس ظرفیت سیستم تصفیه، توپوگرافی محل ، شرایط محلی و عامل های دیگر چون بازده دفع پساب است.

شستشوی-فیلتر-شنی

 

سیستم تانک های شستشوی فیلتر شنی و هوایی و پمپاز مستقیم آب قابلیت انعطاف پذیری زیادی در نرخ شستشوی معکوس دارند. طرح تانک هوایی برای تصفیه خانه های خوب است که ارتفاع جایی که تانک قرار می گیرد، نسبت به اطرافش بلند تر باشد. مزیت طرح تانک های هوایی عبارتند از بهینه بودن انرزی، ظرفیت کم پمپ هایی که تانک را در مدت یک یا دو ساعت پر می کنند و تامین فشار مورد نیاز آب در هنگام قطع برق.

اما سیستم تانک های هوایی برای تامین  شست و شوی دو فیلتر به تانک های بزرگی نیاز دارند. یعنی به لوله های شست و شوی دو فیلتر به تانک های بزرگی نیاز دارند. یعنی به لوله های شست و شوی معکوس بزرگ و طویل  و کمترین ارتفاع شست و شوی (۱۰ متر) بالای کانال های شست و شوی فیلتر نیاز است. برعکس سیستم شستشوی فیلتر شنی با پمپاز مستقیم محدودیت تانک شستشوی هوایی را ندارد و کنترل نرخ شستشوی نسبتا ساده است.  اما هم اندازه پمپ و هم توان مورد نیاز پمپ برای فیلتر بزرگ خیلی بیشتر است.

سیستم شستشوی فیلتر شنی پمپاز برای سیستم پمپ های کوچک و یا شستشوی معکوس هوا مناسب است. زیرا نرخ شستشو را باید دو تا سه بار در طول چرخه شست و شو عوض کنند. با توجه به سیستم شستشو روش های پایه عبارتند از فقط شستشوی معکوس، ترکیبی از شستشوی سطحی و شستشوی معکوس، شستشوی با پمپاز هوا و شستشوی همزمان با آب و هوا.

سیستم فقط شست و شوی معکوس نمی تواند بستر فیلتر را در ظرایط مناسب نگه دارد، مگر  در واقعی که انعقاد و لخته سازی با مقدار بسیار کمی از آلوم (بدون پلیمر) به دست آید. فیلتر های تند شنی، فیلتر های معمولی دو بستره و فیلتر های سه لایه  در صورت  شست وشی سطحی ، شستشوی معکوس انها موثر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp