تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی محصول شرکت دانش بنیان آبرام (آب راهبر محاسب) یک سازه پیش ساخته و یک تصفیه خانه کامل فاضلاب می باشد. این پکیج به منظور تصفیه فاضلاب شهری یا بهداشتی طراحی گردیده است. این  پکیج های پیش ساخته از جنس پلی اتیلن سنگین (HDPE 100) و پس از ساخت در کارگاه شرکت به محل نصب ارسال می شود.  فاضلاب خام از قسمت ورودی به داخل پکیج هدایت می شود و از قسمت خروجی ، فاضلاب تصفیه شده خارج می شود. این پکیج ها با روش های هوادهی گسترده(EAAS)  و یا MBBR  تولید و عرضه می گردد. این پکیج شامل واحد های آشغاگیر ، حوضچه هوادهی ، حوضچه  ته نشینی ، حوضچه کلرزنی و خط برگشت لجن که واحد ها از طریق ثقلی به همدیگر متصل می نماییم. تمام واحد به صورت یک پارچه در یک پکیچ که به صورت دفنی یا نیمه دفنی در زمین دفن می شود قرار گرفته است.

 

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

یکی از مهم ترین ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی کیفیت بالا و مقاومت مناسب در برابر خوردگی و همچنین قیمت مناسب آن می باشد. با توجه به اینکه فاضلاب ها به شدت خورنده می باشند و عموما شاخص پی اچ (PH) در آنها به شدت متغیر ، پکیج های پلی اتیلنی مزیت پیدا می کنند.

این پکیج ها از محصولات اصلی شرکت دانش بنیان آبرام می باشد که مطابق با استاندارد ها سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین بر اساس فناوری های روز دنیا ساخته و طراحی شده است. شرکت دانش بنیان آبرام تولید کننده پکیج تصفیه فاضلاب دارای مجوز از وزارت صنعت و همچنین معتمد سازمان حفاظت محیط زیست می باشد. شکل زیر فرآیند تصفیه فاضلاب را به تصویر کشیده است که در پکیج های تصفیه فاضلاب شرکت دانش بنیان آبرام ، پکیج چه مراحلی را طی می نماید تا فاضلاب تصفیه و آماده تخلیه به محیط زیست گردد.

فرآیند پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب با لجن فعال به روش لجن فعال هوادهی گسترده(EAAS)

این پکیج ها ابتدا به صورت پیش ساخته در کارگاه شرکت آب راهبر محاسب ساخته می شوند و سپس در محل مورد نظر کارفرما نصب  و مورد بهره برداری قرار می گیرند.فرآیند های متفاوتی در پکیج های تصفیه فاضلاب اجرا می گردد.از این روش ها EAAS یا MBBR یا SBR می باشد که بر اساس آن چیدمان فرآیند های تصفیه تعیین می گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی دفنی در زمین محصول شرکت آبرام

مزایا پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

  1. نصب آسان ‌پکیج برای کاهش هزینه ها عاملی اساسی است.
  2. ‌پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نیازی به محیط یا فضای خاص اختصاصی ندارد
  3. این نوع پکیج نیاز به ساخت فوندانسیون و زیر ساخت خاصی ندارد
  4. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن عمر بسیار بالایی دارد.
  5. هزینه پایین تری برای خرید به نسبت دیگر پکیج های تصفیه فاضلاب نیاز دارد.
  6. از آن جایی که ‌پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود، نیازی به رنگ کردن ‌پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نیست.
  7. مقاومت زیاد در برابر شرایط محیطی و عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری
  8. مقاومت زیاد در برابر حرارت و گرما و تحمل میزان دمای بالا
  9. عدم یخ زدگی در زمستان و حفظ دما برای تجزیه بیولوژیکی فاضلاب

معایب پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

  1. دسترسی محدود به واحد های تصفیه فاضلاب
  2. عدم سهولت در جابجایی مخزن
  3. نیاز به پمپ برای انتقال پساب تصفیه شده

فیلم پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب در حال کار

واحد های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

  • آشغالگیر

آشغالگیر ، اولین واحد در تصفیه خانه فاضلاب می باشد. هدف از آشغالگیر جمع آوری جامدات و مواد جامد مانند سرنگ ، فیلتر سیگار ، بطری و شیشه های شکسته نوشابه و … می باشد. زیرا که عموما مشاهده شده است که متاسفانه به دلیل فرهنگ سازی غلظ بسیاری از زباله ها در فاضلاب ریخته شده که این باعث مشکلاتی می گردد. لذا آشغالگیر در انواع مختلف  به صورت میله ای و سبدی و … عرضه می گردد. اما در این پکیج ها به صورت سبدی و شبکه شبکه عرض می گردد. آشغالگیر پکیج های پلی اتیلنی از جنس فلزی بود و در ورودی تصفیه خانه قبل از مخزن متعادل ساز قرار می گیرد.

  • بی هوازی

واحد بی هوازی یکی از واحد های بسیار موثر با راندمان بالا در پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می باشد. واحد بی هوازی انوع مختلفی دارند.  این واحد کمک شایانی به کمیت و کیفیت فاضلاب خروجی از سیستم تصفیه خانه می کند. واحد بی هوازی معمولا برای فاضلاب های دارای بار آلودگی بالا مانند بیمارستان و صنعتی قرار می گیرد. این واحد پس از واحد آشغالگیر قرار گرفته که فاضلاب پس از آشغالگیری به این واحد سر ریز می شود. واحد بی هوازی بسیار فرآیند حساس می باشد که تاثیر بالایی در آن کیفیت فاضلاب دارد. به همین دلیل باید همواره دقت کرد که فاضلاب با کیفیت نسیتا خاصی به این واحد سرریز شود.

واحد بی هوازی

در تصفیه خانه ها واحد بی هوازی که در ورودی قرار گرفته است به این ترتیب فعال است که فاضلاب از کف مخزن آن وارد آن شده و به صورت اندک اندک به مخزن بی هوازی تزریق می شود.

در فاضلاب های آلی قوی نظیر لجن ها خروجی کشتارگاه ها و غیره اکسیزن لازم برای تثبیت هوازی بالا است و این امر موجب بروز مشکلات فیزیکی در تامین شرایط هوازی در واکنش گاه می شود. در چنین وضعیتی تثبیت بی هوازی قسمت عمده مواد آلی ممکن است یک روش مناسب برای تصفیه باشد. علیرغم اینکه راندمان این روش پایین و سرعت واکنش در آن کم می باشد.

اکسایش بی هوازی یک فرایند ذو مرحله ای است و در نتیجه دارای مشکلات عملیاتی خاصی می باشد. باکتری های اسید ساز که اولین مرحله شکستن را انجام می دهند از دیدگاه شرایط محیطی نسبتا مقاوم هستند. اما سازنده های متان که عهده دار مرحله دوم هستند بسیار حساس می باشند. بنابراین این نکته مهم است که شرایط متناسب با باکتری های متان ساز کنترل شود. تولید اسیدها توسط اسید سازها می تواند به سرعت موجب کاهش PH شود. در نتیجه عمل سازنده ای متان متوقف شده و واکنش در یک نقطه که ترکیبات ویژه نامطبوع و بودار تولید می شود متوقف می گردد.

به دلیل عوامل اقتصادی که اهمیت علمی در تصفیه پساب های صنعتی دارند برخی سیستم های دیگر فرایندهای بی هوازی در سال های اخیر توسعه یافته اند. علاوه برتانک همزن دار معمولی که در اکثر هاضم های لجن استفاده می شود در حال حاضر امکان استفاده از یک تعداد سیستم های سریع فراهم است که موجب حذف BOD تا 90 درصد در برخی فاضلاب های مر گردد. این سیستم ها با سرعت بالا می توانند به یکی از اشکال زیر باشند.

  • هاضم های تماسی همزن دارد پیوسته به همراه واحدهای موثر جداسازی مایع-جامد
  • صافی های بی هوازی غوطه ور
  • بسترهای سیالی شده که در انها توده زیستی روی یک ماده بی اثر مثل شن یا مواد سبک تر نظیر پی وی سی رشد می کنند.
  • لایه بی هوازی رو به بالا که در ان پوشش پایداری از لجن ساچمه ای تشکیل می شود.

 

  • هوادهی

مرکز اصلی سیستم تصفیه ، واحد هوادهی می باشد. هوادهی به معنای تجزیه بیولوژیکی فاضلاب می باشد. بدین روش که مواد آلی موجود در فاضلاب خام در معرض توده بیولوژیکی(میکروارگانیسم) قرار گرفته و در حضور اکسیژن و در شرایط پی اچ مناسب و دمای مناسب شروع به تجزیه آلایندگی ها آلی فاضلاب می نمایند. هوای این بخش توسط بلوئر های هوادهی تولید شده و از طریق لوله کشی به کف مخزن هوادهی رسانده شده و توسط دیفیوزر های نصب شده در این قسمت توزیع و پخش می گردد. بخش اصلی هوادهی بلوئر های آن می باشند. این بلوئر ها همواره در تعیین کارکرد پکیج تعیین کننده می باشند. بلوئر های پکیج های تصفیه معمولا از محصولا اروپای غربی یا تایوانی می باشند. معمولا بلوئر های زیر در بارا موجود است :

فرایند تصفیه لجن فعال 

لجن فعال در صورت وجود مواد مغذی کافی در فاضلاب و مقدار اکسیژن کافی به دلیل رشد و تکثیر انواع مختلف باکتری ها و همچنین میکروارگانیسم های دیگر به وجود می آید. اجتماع جانداران در لجن فعال شامل انواع مختلفی از گیاهان میکروسکوپی،باکتری های هوازی و بی هوازی، انواعی از قارچ ها و همچنین پروتوزوئرهایی که از باکتری ها تغذیه می کنند می باشد. لجن معمولا شامل ذراتی است که در داخل و روی آن ها فرایندهای زیستی انجام می گیرد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد این امر اساسا فرایندهای زیستی در صافی چکنده میکروارگانیسم ها لایه بیولوژیکی را بر روی مواد پر کننده صافی تشکیل می دهند. در حالی که در مرحله تصفیه زیستی به روش لجن فعال میکروارگانیسم ها بر روی ذرات لجن تکامل می یابند.

در رابطه با اجتماعات میکروارگانیسم های تشکیل دهنده لجن فعال می توان گفت

  • در صورت بهره برداری از تاسیسات به دلیل غلظت زیاد مواد مغذی و انواع میکروارگانیسم ها با تراکم زیاد قابل مشاهده می باشند.
  • در تاسیساتی که با بارگذاری معمول مورد بهره برداری قرار می گیرند در صورتی که تامین اکسیزن مورد نیاز به خوبی انجام شود در کنار توده های باکتری انواع مختلف پروتوزئرها نیز دیده می شوند.
  • در تاسیساتی که با بارگذاری کم یا بسیار کم مورد بهره برداری قرار می گیرند توده های باکتری کوچک که دارای رنگ تیره ای می باشند دیده می شوند. در این شرایط برخی از انواع پروتوزئرها مشاهده می شوند ولی تعداد آن ها بسیار کم است.

سه دلیل اساسی را که می توان بر اثربخشی خوب و یا نامناسب تاسیسات تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال موثر دانست عبارتند از :

الف. کیفیت فنی تاسیسات و چگونگی بارگذاری

ب. خصوصیات فاضلاب

ج. چگونگی بهره برداری و نگهداری از تاسیسات

انواع بلوئر های موجود

روتس بلوئر ها :
  1. لانگ تک (LONGTECH)
  2. پدرو گیل (PEDRO GIL)
  3. ارزن (AERZEN)
  4. روبوسکی (ROBUSCHI)
  5. شوفو (SHOWFOU)
  6. گریتک (GREATECH)
  7. گولدن تک (GOLDENTECH)
بلوئر های ساید چنل:
  1. رونتای (RONTAI)
  2. گرین کو (GREENCO)
  3. پالما (PALMA)
  4. استریم(STREAM)
  5. FPZ
  6. یورو وکیوم (EUROVACCUM)

بلوئر های ساید چنل

بلوئر ساید چنل

انواع دیفیوزر های هوادهی

دیفیوزر های هوادهی موجود در بازار که برای پکیج های تصفیه فاضلاب شرکت دانش بنیان آبرام استفاده می شود از نوع دانه ریز می باشد که حباب های ریز تولید شده اکسیژن هوا را به فاضلاب منتقل کرده و باعث رشد میکروارگانیزم ها می شود. این میکروارگانیزم های در واقع فرآیند اصلی تصفیه را انجام می دهد. دیفیوزر ها به این شکل که در شکل نمایش داده شده است در کف مخزن هوادهی چیده شده و فرآیند تصفیه را انجام می دهند.

 

دیفیوزر های حوض هوادهی که در کف مخزن هوادهی استقرار دارند.

انواع برند های دیفیوزر هوادهی

  1. دیفیوزر JAGER HD270     دانلود کاتالوگ دیفیوزر JAGER HD270
  2. دیفیوزر JAGER HD340  دانلود کاتالوگ دیفیوزر JAGER HD340
  3. دیفیوزر KAM AIR     دانلود کاتالوگ دیفیوزر های KAM AIR
  4. دیفیوزر ECOLOGIX  دانلود کاتالوگ دیفیوزر های ECOLOGIX 

این برند ها در بازار موجود است اما به دلیل گرانی ، اخیرا شرکت های داخلی نسبت به تولید و عرضه دیفیوزر ها اقدام نموده اندو

 

  • ته نشینی

فاضلاب پس از اینکه در زمان ماند مناسب در تانک هوادهی قرار گرفت و مرحله اکسیداسیون بیولوژیکی را پشت سر گذاشت برای جداسازی مواد معلق و میکروارگانیزم ها و زلال سازی بایستی به حوضچه ته نشینی هدایت شود. حوضچه ته نشینی به شکل قیف بوده و و از کف آن جامدات ته نشین شده  به تانک هوادهی برگشت داده می شود. و از سرریز های بالای حوض ته نشینی پساب زلال شده به سمت محل کلرزنی هدایت می شود.

در شکل زیر به صورت شماتیک چیدمان واحد های تصفیه خانه مشخص گردیده است.

تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی گسترده

 

مشکلات نگه داری حوضچه ته نشینی

یکی از مشکلاتی که همواره در حوضچه های ته نشینی به وجود می آید و باعث بروز مشکلاتی می گردد ، مشکل فرار جامدات و عدم ته نشینی مناسب لجن در حوضچه  ته نشینی است. به طور کلی شناور شدن لجن در سطح حوضچه ته نشینی را رایزینگ می نامند.  این پدیده ناشی از دلایلی زیر می تواند باشد.

  1. عدم تنظیم دبی جریان لجن برگشتی که باعث باقی ماندن لجن به مدت طولانی در حوضچه ته نشینی می گردد.
  2. عدم تخلیه و دوریز لجن
  3. گرفتگی خروجی حوضجه ته نشینی ثانویه
  4. افزایش مواد معلق حوضچه ته نشینی

 

  • خط برگشت لجن

برگشت لجن در بهره برداری و راهبری و کارکرد درست پکیج های تصفیه فاضلاب بسیار تاثیر گذار است. به طوری که تنظیم جریان لجن برگشتی یکی از اصول تاثیر گذار راهبری تصفیه خانه ها می باشد. با توجه به موزانه جرم این موزانه ممکن می باشد. جنس خط برگشت لجن معمولا از استیل با لوله های پلی اتیلن می باشد.

  • کلرزنی

پساب زلال شده پس از حوضچه ته نشنی به قسمت کلرزنی هدایت شده و پس از آن به سمت کلرزنی رفته و گندزدایی در آن قسمت اتفاق می افتد. کلرزنی باعث از بین رفتن تمامی میکروارگانیزم های آلاینده می شود. کلر به شکل جامد (هیپوکلریت کلسیم) ، مایغ (هیپوکلریت سدیم) ، گازی در دسترس است. کلر اکسنده می باشد و با تجزیه مواد آلی موجود در پساب تصفیه شده موجب از بین رفتن مواد آلی در آن می شود. در خروجی حوشچه ته نشینی ثانویه بایستی تمام میکروارگانیزم هایی که باعث ایجاد آلودگی در زمینه کلیفرمی می شود از بین برده شوند. اجزا پکیج کلرزنی شامل بخش های زیر است:

  1. الکتروموتور
  2. گیربکس
  3. شاسی نگه دارنده
  4. شفت و پروانه
  5. مخزن 200 لیتری
  6. دوزینگ پمپ تزریق

این اجزا بر روی همدیگر سوار شده و در نهایت باعث گندزدایی صحیح می گردد.

 

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

  1. تصفیه فاضلاب بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، کلینیک ها
  2. تصفیه فاضلاب اردوگاه ها و مکان های نظامی
  3. تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی و اداری
  4. تصفیه فاضلاب کارخانجات مختلف و صنایع
  5. تصفیه فاضلاب هتل ها و مراکز اقامتی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

قیمت پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب بستگی به پارامتر های متفاوتی دارد. عموما قیمت پکیج ها در محدوده 150 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان (بر اساس قیمت های سال 1400) متغیر است. پارامتر های تاثیر گذار در یک خرید مناسب پکیج تصفیه بستگی به شاخص های متعارف طراحی تصفیه خانه فاضلاب دارد. هریک از این شاخص ها را در ادامه توضیح می دهیم.

دبی یا مقدار فاضلاب ورودی به تصفیه خانه

ظرفیت تصفیه خانه یا دبی یا مقدار فاضلاب ورودی به تصفیه خانه از شاخص های بسیار مهم در تصفیه خانه است. زیرا طراحی و احداث و اجرا تصفیه خانه کاملا بر اساس دبی می باشد. زیرا واحد های تصفیه خانه بر اساس حجم و ظرفیت دبی ساخته می شود. مثلا حوض هوادهی بر اساس دبی و همچنین بر اساس زمان ماند در نظر گرفته شده برای تصفیه خانه ساخته می شود. انتخاب پمپ ها ، انتخاب قطر لوله انتقال فاضلاب به حوضچه ، انتخاب نوع بلوئر هوادهی و … بر اساس دبی انتخاب می شود. به همین دلیل روش های متفاوتی برای تعیین دبی تصفیه خانه وجود دارد.

تعیین دبی بر اساس برنامه جمعیت شناختی

ابتدا بایستی تعداد افراد ساکن در مجموعه را به دقت شناخت. بدین منظور در مرحله اول تعداد پرسنل یادداشت شود. سپس تعداد افرادی که به صورت شبانه روزی حضور دارند بررسی گردد. در صورت وجود آشپزخانه یا عدم وجود آن بررسی گردد. در صورت پخت غذا باید تعداد آن ذکر شود. همپنین تمام اعداد یادداشت شده و بر اساس اینکه افراد حدود بین 40 تا 120 لیتر مصرف در محل کار دارند. دبی برآورد می شود. و پس از برآورد دقیق از جمعیت دبی بر حسب مترمکعب بر شبانه روز تعیین می گردد.

تعیین دبی بر اساس مقدار آب مصرفی در قبض آب

در بسیاری از مکان ها که از آب شهری استفاده می شود میزان مصرف آب بر حسب مترمکعب در ماه در قبض آب مصرفی ذکر می شود. که این مقدار را باید پس از استخراج در در مبانی طراحی در نظر گرفت.

کیفیت فاضلاب ورودی به تصفیه خانه

پس از دبی فاضلاب مهم ترین پارمتر که تعیین کننده فرآیند تصفیه فاضلاب است ، کیفیت فاضلاب ورودی به تصفیه خانه می باشد. فاضلاب ورودی به تصفیه خانه کیفیت متفاوتی دارد. معمولا فاضلاب های انسانی تولید شده دارای کیفیت نسبتا ثابتی می باشند.اما وقتی چربی و روغن یا دترجنت یا بعضی آلودگی دیگر به تصفیه خانه وارد می شود باعث بروز مشکلاتی در تصفیه خانه می گردد. در اینجا شاخص های مهم و بسیار تاثیرگذار در کیفیت فاضلاب که تاثیر مستقیمی در قیمت دارد ذکر می کنیم.

  1. PH اسیدی یا بازی بودن
  2. مواد جامد معلق TSS
  3. اکسیژن خواهی شیمیایی COD
  4. اکسیژن خواهی بیولوژیکی 5 روزه BOD5
  5. فسفر TP
  6. نیتروژن TN
  7. قلیائیت کل
  8. کل جامدات محلول TDS
  9. چربی و روغن
  10. دترجنت 

 

استاندارد خروجی تصفیه خانه

استاندارد خروجی تصفیه خانه فاضلاب توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می گردد. اداره محیط سه مقدار مشخص برای منابع پذیرنده متفاوت در نظر گرفته است. منبع پذیرنده آب های سطحی ، چاه جاذب  و مصارف کشاورزی در نظر گرفته شده است. که پارامتر های کیفیت فاضلاب برای هریک از منابع متفاوت است. در جدول زیر مقادیر درج شده برای هریک از این شاخص ها ذکر شده است.

مقدار استاندارد خروجی فاضلاب برای منابع متفاوت مطابق استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست

البته در صورتی که قصد این باشد که از آب برای کاربری های متفاوت استفاده شود بدین معنا که از آب برای استفاده مجدد در بویلر ها یا برج های خنک کنند استفاده شود طبیعتا تجهیزات بیشتری شامل فیلتر شنی ، فیلتر کربنی و سختی گیر یا دستگاه تصفیه آب به روش RO نیز به پکیج اضافه می شود.

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی تصفیه خانه که روی قیمت تمام شده تصفیه خانه برای کارفرما تاثیر گذار است شامل :

  1. گودبرداری خاک به منظور استقرار پکیج
  2. مخزن متعادل ساز اولیه
  3. تصفیه تکمیلی شامل فیلتر شنی
  4. مخزن دخیره پساب تصفیه شده

حمل ، نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه پس از ساخت در شرکت دانش بنیان آبرام به محل ساخت منتقل و در محل پس از نصب و راه اندازی فاضلاب در آن بارگذاری می شود. پکیج های پلی اتیلنی به دلیل وزن پایین شان نسبت به پکیج های فلزی و به دلیل دفنی بودنشان راحت تر به محل مورد نظر منتقل  می گردد. معمولا  با سافتاده از خودر های باری این جا به جایی انجام می شود.

نصب پکیج شامل آماده سازی محل مورد نظر از نظر گود برداری محل به اندازه ابعاد درخواستی و سپس استقرار پکیج و خاکریزی و محکم کردن خاک اطرف پکیج به نحوی که بار درون و بیرون پکیج پس از خنثی باشد. نصب تجهیزات به صورت کلی به دو بخش تجهیزات الکتریکال و مکانیکل تقسیم می شود. نصب و راه اندازی اتاقک بلوئر ها شامل برق کشی های آن حائز اهمیت است. بایستی تمامی نکات ایمنی در نصب تجهیزات رعایت شود تا عمر تجهیزات دوام داشته باشد.

راه اندازی پکیج های تصفیه فاضلاب هم شامل بارگذاری فاضلاب در پکیج ها پس از آشغالگیری و انتقال توسط پمپ ها به داخل حوضچه هوادهی می باشد. راه اندازی پکیج جهت تکمیل آن ممکن است زمان بر باشد زیرا وقتی پکیج ها راه اندازی می شود بایستی به اندازه کافی به آن زمان داد تا فرآیند های تجزیه بیولوژیکی و رشد توده بیولوژیکی در زمان مناسب اتفاق بیفتد.

هزینه نگه داری پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج های تصفیه فاضلاب وقتی خریداری می شوند و در محل نصب می شوند در واقع 50 درصد کار تصفیه انجام شده است ، 50 درصد مابقی شامل نگه داری و بهره برداری صحیح این پکیج ها می باشد. اصول نگه داری پکیج تصفیه فاضلاب دارای قواعد ثابتی می باشد و طبیعتا این نگه داری ها شامل هزینه هایی می شود که در زمان راهبری باید حتما رعایت شود. در اینجا به برخی از این شاخص های می پردازیم :

  1. هزینه برقی مصرفی تجهیزات مانند بلوئر ها ، پمپ ها و …
  2. هزینه های آزمایشگاه معتمد محیط زیست و نمونه گیری از خروجی تصفیه خانه :طبق آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب ها مصوب سازمان حفاظت محیط زیست ، واحد های صنعتی و غیرصنعتی تولید کننده فاضلاب بایستی به صورت فصلی نسبت به انجام طرح خود ظهاری اقدام نمایند. طبق این قانون بایستی هر 3 ماه یک بار هزینه های مربوط به انجام آزمایشات طرح خودا اظهاری شامل پارامتر های زیر انجام شود.                      PH – TSS –COD – BOD – NH4 –NO3 -PO4- توتال کلی فرم – کلیفرم گوارشی- چربی و روغن – دترجنت
  3. هزینه خرابی و عدم کارکرد بعضی تجهیزات
  4. هزینه تخلیه لجت مازاد با کامیون لجن کش
  5. هزینه کارگران متخصص بخش بهره برداری

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی مخصوص جوامع کوچک با ظرفیت 5 متر مکعب بر شبانه روز

 

 

 

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

 

مخزن هوادهی پکیج تصفیه فاضلاب

 

مخزن هوادهی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

 

 

نما مخزن هوادهی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

 

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی 5 مترمکعب

 

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp