تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

تصفیه فاضلاب صنایع آبکاری

تصفیه فاضلاب صنایع آبکاری

تصفیه فاضلاب صنایع آبکاری که دبی پساب تولیدی آنها کمتر از ۱۱۴ مترمکعب در روز می باشد و آبکاری کروم جز فعالیت اصلی آنها می باشد که اقتصادی ترین روش برای تصفیه چنین فاضلاب هایی کارخانه های آبکاری استفاده از یک سیستم تصفیه ناپیوسته می باشد که در دو تانک ، هرکدام به ظرفیت دبی یک روز ساخته شوند.یکی از تانک ها که در مواقعی که دیگری پر است، عمل تصفیه را انجام دهد. لجن جمع شده خارج می شود و برای دفع ذخیره می شود یا روی بستر های خشک کن شنی آبگیری می شود. توده خشک شده را می توان پس از ۴۸ ساعت از روی بستر شنی برداشت.

تصفیه فاضلاب صنایع آبکاری

 

معمولا وقتی که حجم فاضلاب روزانه از ۱۱۴ تا ۱۵۱ مترمکعب بیشتر می شود، تصفیه ناپیوسته میسر نمی گردد زیرا تانک های عظیمی مورد نیاز خواهد بود. تصفیه پیوسته به یک تانک اسیدیفیکاسیون و احیا نیاز دارد. سپس به یک تانک اختلاط برای افزودن آهک و یک تانک ته نشینی نیاز دارد. زمان ماند در تانک احیا به PH مورد استفاده بستگی دارد ولی باید حداقل ۴ برابر زمان ماند تئوریک باشد تا احیای کامل صورت بگیرد. معمولا مدت زمان ۲۰ دقیقه برای لخته سازی کافی است. نرخ سرریز سطحی ته نشینی نهایی نباید بیستر از ۲۰ مترمکعب بر مترمربع در روز باشد.

در مواقعی که مقدا کروم آب شستشو تغییرات قابل توجهی می کند باید قبل از تانک احیا  متعادل سازی قرار گیرد تا نوسانات سیستم تغذیه مواد شیمیایی به حداقل برسد. نوسانات میزان کروم را میتوان با تعبیه یک ایستگاه تخلیه قبل از تانک های شستشو به حداقل رسانید.

راهبری موفق تصفیه فاضلاب صنایع آبکاری برای حذف کروم به تجهیزات و کنترل اتوماتیک نیاز دارد. کنترل پی اچ و اکسیداسیون احیا  برای تانک احیا فراهم شود.  افزودن آهک باید با سیستم ثانویه کنترل پی اچ مدوله شود. خلاصه ای از نتایج حذف تصفیه کرو ۳ ظرفیتی در جدول زیر آمده است.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

 

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp