تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

راهنمای خرید پمپ

راهنمای خرید پمپ

راهنمای خرید پمپ بر پارمتر های که برای محاسبات انتخاب پمپ انجام می شود، استوار است. دبی آب یا فاضلاب ، قدرت پمپ ، موقعیت در انتخاب پمپ تاثیر گذار است. پمپ ها به دو گروه پمپ هاي با انرژي جنبشي و پمپ هاي جابجايي مثبت تقسيم مي شوند. در هر يك از اين دو گروه انواع مختلفي از تلمبه وجود دارد كه هر يك از آنها در شرايط خاص خود مورد استفاده قرار مي گيرند. در تصویر قسمت های مختلف تصفیه خانه آب و فاضلاب ، پمپ مورد نیاز تشریح گردیده است. 

 

راهنمای انتخاب پمپ برای قسمت های مختلف

به طور کلی پمپ ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند :

  1. پمپ های دینامیکی یا سنتیکی : این پمپ ها ، انرژی جنبشی آب را افزایش می دهند. در این نوع پمپ ها ، انتقال انرژی از پمپ به سیال به صورت پیوسته انجام می گیرد. و مقدار سیال عبوری در واحد زمان و فشار خروجی سیال از پمپ به هم وابسته می باشد. این دسته از پمپ ها شامل زیر مجموعه کامل متنوعی می باشد  که پمپ های سانتریفیوژی از مهم ترین نوع این پمپ ها می باشند. مهم ترین مزایای این پمپ ها عبارتند از : انتقال قدرت بالا در حجم و وزن کم نسبت به شایر پمپ ها ، بازده بالا ، عدم نیاز در تبدیل حرکت دورانی در رفت و برگشت ، قیمت ارزان ماشین نسبت قدرت مفید تولیدی ، مداوم بودن تبادل انرژی. نوع دیگر پمپ های دینامیکی ، پمپ های محیطی هستند که دارای پره های کوتاهی هستند که در اطراف چرخ قرار می گیرند و معمولا برای پرکردن سایر پمپ ها به کار می روند.انواع پمپ دینامیکی
  2. پمپ های جا به جایی مثبت : در این نوع پمپ ها ، انتقال سیال به صورت متناوب یا دوره ای صورت می گیرد. نمودار تقسیم بندی این پمپ ها به صورت زیر است.

    انواع پمپ های جا به جایی مثبت

در پمپ های رفت و برگشتی معمولا از یک میل لنگ برای تبدیل حرکت چرخشی به رفت و برگشتی استفاده می شود. عموما در مواردی از این نوع پمپ ها استفاده می شود.

اساس کار پمپ های گردشی شباهت زیادی به پمپ های رفت و برگشتی دارد. این پمپ ها از دو قسمت جداره ثابت و قسمت دوار که شامل یک محور است تشکیل می گردد. کاربرد این پمپ ها برای دبی های کم ، فشار متوسط و مایعات غیر ساینده با گرانروی بالا است. در این نوع پمپ ها با افزایش گرانروی ، بازده پمپ افزایش می یابد.

حد دامنه کارکرد تلمبه های مختلف

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp