تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

بدنه فولادی پکیج تصفیه فاضلاب

بدنه فولادی پکیج تصفیه فاضلاب

بدنه فولادی پکیج تصفیه فاضلاب شامل دیواره و جداره است که از ورق فولادی st37 با ضخامت 6 میلی متر برای دیواره و برای کف از ورق فولادی st37 با ضخامت 8 میلی متر استفاده می گردد. بخش مهمی از پکیج تصفیه فاضلاب ، بخش دیواره و کف فولادی آن می باشد. این دیواره و کف بایستی ظرفیت تحمل فشاری را که نیروی آب بر آن وارد می کند را دارا باشد. در قسمت هایی که آهن برش داده می شود بایستی جوشکاری به دقت انجام گردیده و رنگ آمیزی شود تا همواره پکیج آب بند باشد.

بدنه فولادی پکیج تصفیه فاضلاب جوشکاری شده و در حال تکیمیل سایر بخش های پکیج.

در ادامه به بررسی و تحلیل فولاد می پردازیم.

بدنه فولادی چیست

واژه آلیاژهاي آهنی (ferrous alloys) براي بیان دامنه وسیعی از آلیاژهایی به کار می رود که عنصر اصـلی تـشکیل دهنده آنها آهن است یا به عبارت دیگر پایه آهنی (iron-based) هستند.  این آلیاژها به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

  1.  آهن کارشده
  2.  چدن
  3.  فولاد

چدن آلیاژي از آهن و کربن است که عموما 3 تا 5 درصد کربن و 1 تا 3 درصد سیلیسیم دارد.

فولاد را در گذشته به صورت آلیاژي از آهن و کربن توصـیف می کردند. امروزه با وجود برخی از مهم ترین انواع فولاد مانند فولادهاي (Interstitial- Free(IF و فولادهاي زنگ نزن فریتی نوع 409 که در آنها کربن یک ناخالصی است که مقدار آن در حد چند جزء در میلیون است ، دیگر نمی توان از توصیف آلیاژ آهن و کربن براي فولاد استفاده کرد.

طبق تعریف، فولاد باید شامل حداقل % 50 آهن و یک یا چند عنصر آلیاژي دیگر باشد. این عناصر معمولا شامل کربن، منگنز، سیلیسیم، نیکل ، کرم ، وانادیم، مولیبدن، تیتانیوم، نیـوبیم و آلومینیوم هستند. 

رایج ترین نوع فولاد، فولاد کربنی ساده (plain carbon steel) است که معرف فولادي شامل آهن و کربن بـه همـراه مقـادیر انـدکی منگنز، سیلیسیم یا آلومینیوم است. یکی دیگر از انواع مهم فولادها ، فولاد آلیاژي است که علاوه بر عناصر ذکر شده در بالا، مقادیر قابل توجهی از عناصري نظیر کرم، نیکل و مولیبدن آن را از فولاد کربنی ساده متمایز می کند. بخش خاصـی از فولادهـاي آلیـاژي، فولادهـاي زنگ نزن (stainless steel) هستند که حداقل 11.5 درصد کروم دارند.

 

تاثیر عناصر آلیاژی بر بدنه فولادی پکیج تصفیه فاضلاب

 

فولاد st37 پکیج تصفیه فاضلاب

فولاد st37-2  یا فولاد سیاه در ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق به دلیل ویژگی های ظاهری و قیمت مناسب کاربرد گسترده ای در صنایعی مانند پکیج ها تصفیه فاضلاب، کشتی سازی  و سازه های شهری دارد. فولاد st37-2 به دلیل میزان کربن کمی که داشته و جوش پذیری مناسبی دارد. خواص مکانیکی فولاد st37 استحکام تسلیمی  237 Mpa و استحکام کششی  360 Mpa تا  510 Mpa را شامل می شود.

 

مشخصات فنی و مکانیکی  فولاد مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp