تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

چربی گیر CPI

چربی گیر CPI

چربی گیر CPI مخفف Corrugated Plate Interceptors  بر اساس جدا سازی ثقلی فعال هستند. این چربی گیر ها به عنوان پیش تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب کاربری دارند. چربی گیر CPI برای کاهش بار آلی فاضلاب های آلوده صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین صنایعی که فاضلاب آنها دارای چربی و روغن (مواد آلی) مازاد در فاضلاب می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها بر اساس اختلاف وزن مخصوص میان فاز های آب و آلودگی های موجود در فاضلاب عملیات جداسازی را انجام می دهد.  طبیعتا فاز با دانسیته بیشتر ته نشینی شده و فاز با دانسیته کمتر شناور می گردد. شاخص های تاثیر گذار در این سیستم اختلاف دانسیته ، دما ، ماهیت ناخالصی ، دبی و سرعت ته نشینی می باشد.

چربی گیر CPI

صفحات موجود در واحد CPI برای جداسازی به شکل ورق های موازی راه راه (Corrugate) می باشند که در واقع مرکز اصلی واحد CPI می باشد. این پک ها معمولا به شکل دسته ای از صفحات پلاستیکی تقویت شده ، که در جای مناسب قرار می گیرد. میزان صاف بودن یا سخت بود بستر صفحات که به صورت موازی در کنار هم قرار می گیرند نیز در طول عمر و بازدهی دستگاه تاثیر دارد.

مزایا چربی گیر CPI شرکت آبرام

  1. مخزن پلی اتیلنی و داشتن طول عمر بالا (البته می تواند )
  2. پیش ساخته بودن پکیج و استفاده از تجهیزات به روز
  3. ارائه راندامان بالا در حذف چربی
  4. حساسیت کم به شوک دبی فاضلاب
  5. اشغال فضای کم در تصفیه خانه

در این چربی گیر ها ،آب یا فاضلاب با مواد آلی و جامدات و چربی و روغن بالا وارد سیست شده ، و فاضلاب به سمت صفحات مورد با زاویه 45 درجه هدایت می شود. در اثر برخورد فاضلاب با صفحات تقویت شده توسط لایه های رزینی جامدات و مواد معلق به کف مخزن هدایت شده و برخی از مواد آلی به سمت بالا هدایت می شوند. سپس از ذرات روغن و چربی به سطح آمده و توسط اسکیمر جمع آوری می شوند. و لجن و جامدات جمع شده در کف مخزن نیز بایستی جمع آوری گردد.

روش اندازه گیری چربی و روغن در فاضلاب

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp