تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پکیج تصفیه فاضلاب شهری

پکیج تصفیه فاضلاب شهری

پکیج تصفیه فاضلاب شهری به صورت پیش ساخته بوده و در محل نصب می گردد. معمولا جنس بدنه پکیج ها یا از جنس پلی اتیلنی بوده یا اینکه از جسن آهنی و یا کامپوزیت و بتنی ساخته می شود. ویژگی مهم بدنه پکیج باید به گونه ای باشد که موجب خوردگی و رسوبگذاری جداره نشود. پکیج تصفیه فاضلاب شهری از روش زیستی جهت تصفیه فاضلاب استفاده می کنند. تصفیه فاضلاب به روش زیستی لجن فعال از متعارف ترین روش تصفیه فاضلاب شهری می باشد. در این روش میکروارگانیزم ها کار اصلی تصفیه را انجام می دهند.

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

اجزا پکیج تصفیه فاضلاب شهری

  • مخزن متعادلساز

مخزن متعادل ساز وظیفه ایجاد تعادل در سیستم را دارد. به این معنی که وقتی بار اضافی به سیستم وارد شود ، مخزن متعادلساز باعث ایجاد تعادل و همچنین تنظیم دبی ورودی به تصفیه خانه می گردد. گاهی اوقات ممکن است که فاضلاب تغییر کیفیت ناگهانی داشته و این تغییر کیفیت باعث تغییر اجزا فاضلاب شده و این مساله باعث کاهش راندمان تصفیه و از بین رفتن میکروارگانیزم های مفید در حوض هوادهی گردد. به همین دلیل در مخزن متعادل ساز این مسائل پیش بینی شده و اقدامات لازم جهت ایجاد تعادل انجام می گیرد.

  • مخزن هوادهی

هوادهی رکن اصلی پکیج می باشد. بدون هوادهی هیچگونه تصفیه ای انجام نمی پدیرد. هوادهی باعث تجزیه شدن مواد آلی موجود در فاضلاب می شود. هوادهی از طریق بلوئر های قدرتمند بایستی انجام شود. جهت تعیین مقدار هوا تزریقی به فاضلاب باید شاخص کیفیت BOD فاضلاب را بدست آورد. بر اساس دبی ورودی به تصفیه خانه و همچنین مقدار BOD مقدار هوا تزریقی به فاضلاب تعیین می گردد. بلوئر ها معمولا در برند های متفاوت عرضه می شوند. مانند بر  ارزن آلمان، لانگتک تایوان  و… . با توجه با شرایط فعلی کشور بیشتر بلوئر های چینی و تایوانی در دسترس هستند.

  • مخزن ته نشینی

در مخزن ته نشینی علیات جداسازی و ته نشینی جامدات از پساب زلال اتفاق می افتد. این جداسازی باعث می شود که فاضلاب تصفیه شده خروجی زلال شده و از کف مخزن جامدات قابل ته نشینی به حوضچه هوادهی هدایت شوند. لذا این حوضچه های به صورت قیفی ساخته می شود تا باعث جمع آوری جامدات در کف مخزن شوند.

  • مخزن ذخیره لجن

بخشی از لجن در کف مخزن ته نشینی به مخزن هوادهی ارسال می گردد و بخش دیگر لجن در مخزن ذخیره لجن جمع آوری شده و ذخیره می شود. کاربرد مخزن ذخیره لجن جهت جمع آوری و دخیره ولجن و یا دور ریز مقدار مازاد در زمان لازم است. ابعاد مخزن ذخیره لجن بستگی به دبی ورودی به تصفیه خانه دارد.

  • قسمت کلرزنی

مخززن کلرزنی معمولا به شکل سینوسی ساخته می شود که این مخازن بایستی زمان ماند کافی را جهت تماس کلر با پساب تصفیه شده را تامین نماید تا با تماس کلر و پساب تصفیه شده این فاضلاب بتواند گندزدایی شود.

کیفیت فاضلاب شهری

فاضلاب شهری عموما از کیفیت ثابتی برخوردار است. این کیفیت شامل پارامتر های PH – TSS- COD – BOD – فسفر و نیتروژن می باشد که همواره در یک محدوده ثابتی می باشد. معمولا مقدار COD فاضلاب شهری حدود 500 الی 600 میلیگرم بر لیتر است. و همچنین BOD 5 روزه  فاضلاب شهری در حدود 300 می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp