تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب محصول شرکت آبرام از جنس HDPE 100  پلی اتیلن سنگین می باشد. پکیج های پلی اتیلنی تصفیه شامل مراحل متعادل ساز ، هوادهی ، ته نشینی و گندزدایی فاضلاب می باشد. پلی اتیلن سنگین HDPE 100  پلیمر تولید شده از اتیلن مونومر می باشد. این پلی اتیلن ها ، همراه با مقدار بالای نسبت استحکام به دانسیته جهت استفاده در پکیج های تصفیه فاضلاب بسیار کاربردی هستند. مزیت نسبی این پکیج ها ، استحکام بالای پکیج های پلی اتیلنی در برابر خورندگی بالای فاضلاب و همچنین مناسب بودن قیمت آنها نسبت به آهن می باشد.

 

پکیج  تصفیه فاضلاب تولیدی شرکت آبرم به صورت دفنی می باشد.

روش تصفیه پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

روش تصفیه در پکیج های تصفیه فاضلاب ، روش لجن فعال می باشد که می توان بر حسب نیاز کافرما به صورت روش های هوادهی گسترده (EAAS) و یا روش تصفیه فاضلاب با بستر متحرک  MBBR و یا به روش SBR (برای ظرفیت های پایین) اجرا کرد. مراحل تصفیه فاضلاب در پکیج های پلی اتیلنی تولیدی شرکت آبرام به صورت تصویر زیر می باشد. که ابتدا فاضلاب آشغاگیری شده تا ذرات درشت فاضلاب به سبد آشغاگیر منتقل شود. 

 در مرحله بعدی فاضلاب به مخزن هوادهی شده ، تا مراحل تجزیه بیولوژیکی فاضلاب اتفاق بیفتد. در این مرحله بار آلی که توسط میکرو ارگانیزم ها قابل تجزیه می باشد ، کاهش می یابد.  پس از این مرحله فاضلاب وارد حوض ته نشینی شده و مرحله زلال سازی در این حوض انجام می شود. پساب زلال از بالای حوض ته نشینی به سمت حوضچه کلرزنی هدایت می شود و از کف حوض ته نشینی میکرواگرانیزم ها به حوضچه هوادهی برگشت داده می شود. 

مزایا پکیج تصفیه فاضلاب

  1. خروجی فاضلاب تصفیه شده بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
  2. مقاوم در برابر خوردگی بالا فاضلاب
  3. امکان ساخت به صورت پیش ساخته و انتقال سریع به دلیل وزن سبک
  4. امکان نصب به صورت دفنی در زمین و یا به صورت نیمه دفنی و عدم اشغال فضا
  5. راهبری و نگه داری ساده بدون نیاز به اپراتور متخصص
  6. عدم تولید بو
  7. نیاز نداشتن به ساخت زیرسازی های بتنی مانند پکیج های فلزی
  8. تمرکز همه واحد ها در یک پکیج
  9. دارای ظرفیت های متغیر از 5 مترمکعب در روز تا 1000 مترمکعب در روز
  10. حفط دما مناسب فاضلاب برای رشد بیولوژیکی میکروارگانیزم ها در پکیج و راندمان بالا به دلیل حفظ دما
  11. هزینه پایین ساخت و عمر بالا این پکیج ها تا 50 سال
  12. نگه داری ساده
  13. مناسب برای مناطق نزدیک دریا و شرجی
  14. امکان انتخاب مقطع به صورت استوانه ای یا مربعی
  15. ضمانت 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله

کاربرد پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

  1. هتل ها و رستوران ها
  2. مجموعه های مسکونی
  3. بیمارستان ها و مراکز درمانی
  4. کارخانه ها و شرکت ها و واحد های تولیدی
  5. مجموعه های نظامی و آموزشی مانند دانشگاه و خوابگاه
  6. مراکز نگه داری سد ها و رودخانه ها

اجزا پکیج تصفیه فاضلاب

  • آشغاگیر

عملکرد آشغالگیر که در ورودی به سیستم تصفیه فاضلاب قرار دارد. جهت از بین بردن جامدات و آشغال های شناور یا معلقی که در فاضلاب می باشد.  از بین بردن این مواد به سایز و فاصله میله های آشغالگير و نيز مشخصات مواد جامد موجود در فاضلاب، بستگي دارد. آشغال ها ممکن است مسائل متعددی برای تصفیه خانه ایجاد کنند لذا همواره باید در ورودی تصفیه خانه قرار داشته باشد. در صورت ورود به آشغال به تصفیه خانه این مساله باعث می شود تا گرفتگی در پمپ ها ایجاد شود.

  • هوادهی

سیستم هوادهی به فاضلاب از طریق بلوئر های هوادهی می باشد. هوا تولید شده توسط بلوئر ها از طریق لوله کشی ها مشخص به کف حوضچه هوادهی انتقال داده می شود. سپس با استفاده از دیفیوزر ها ، این هوا به فاضلاب منتقل و مراحل تجزیه بیولوژیکی فاضلاب انجام و ترکیبات آلاینده فاضلاب تجزیه می گردد.

  • بلوئر های هوادهی پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

بلوئر های هوادی وظیفه تولید  هوا را دارند. بلوئر ها عموما وارداتی بوده و ساخت تایوان یا اروپای غربی می باشد. بستگی به نوع ظرفیت تصفیه خانه ، ظرفیت بلوئر ها هم متفاوت است. بلوئر ها به دو دسته بلوئر های روتس و بلوئر های ساید پنل تقسیم می شوند. هوای تولید شده توسط بلوئر ها برای استفاده در ایرلیفت ها هم کاربری دارد. ایرلیفت های برگشت لجن در کف مخزن ته نشینی قرار گرفته و وظیفه برگشت لجن به حوض هوادهی را برعهده دارد.

بلوئر-هوادهی

 

  • دیفیوزر های هوادهی

دیفیوزر های هوادهی وظیفه توزیع و پخش هوا را به عهده دارد. به این معنی که باید در مجاورت فاضلاب بوده و در تماس نزدیک با فاضلاب باشند. دیفیوزر ها معمولا به صورت دیسکی بوده و حباب های ریز تولید شده را به فاضلاب منتقل می کند.

دیفیوزر های هوادهی که در کف مخزن هوادهی پخش شده اند.
  • ایرلفت برگشت لجن

ایرلیفت پمپ هوایی است که وظیفه برگشت لجن تشکیل شده به حوض هوادهی را بر عهده دارد. لجن ها و جامدات توسط ایرلیفت به حوضچه هوادهی برگشت داده می شود تا جمعیت توده میکروبی برای تجزیه فاضلاب همواره تنظیم گردد.

  • حوضچه ته نشینی پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب

پس از هوادهی، فاضلاب وارد حوضچه ته نشینی می شود تا فرایند ته نشینی و جدا سازی لجن از پساب تصفیه شده ، انجام شود.

 

حوضچه ته نشینی و وی ناچ های پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب
  • کلرزنی

پکیج تزریق کلر شامل بک مخزن 300 یا 200 لیتری به همراه میکسر بوده که پس از به هم زدن آب و هیپوکلریت کلسیم و آماده سازی به پساب تزریق می شود.

  • تابلو برق

بمنظور کنترل بخش های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب مانند بلوئر ها ، پمپ ها ، دوزینگ پمپ کلر نیاز به تابلو برق اتوماتیک می باشد تا تمامی بخشهای پکیج کنترل شده و همه فرآیند ها به صورت اتوماتیک اتفاق بیقتد.

 

 

5/5 - (7 امتیاز)
5/5 - (7 امتیاز)

برچسب ها : , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp