تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی به روش زیستی به پارامتر های مختلفی از جمله کیفیت فاضلاب وروردی ، تجهیزات مورد استفاده و میزان کیفیت فاضلاب خروجی از سیستم تصفیه بستگی دارد. به طور کلی پکیج های تصفیه فاضلاب به روش زیستی که برای فاضلاب های انسانی مورد استفاده قرار می گیرد از بخش های زیر تشکیل شده است: (در اینجا یک طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی کامل با سیستم هوادهی گسترده تشریح می گردد)

اجزا سیستم تصفیه فاضلاب
  1. مخزن خنثی سازی فاضلاب
  2. مخزن نگه داری لجن
  3. مخزن هوادهی
  4. مخزن زلال ساز
  5. کلر زنی
  6. ابعاد مخزن
  7. وزن تقریبی پکیج
طراحی-پکیج-تصفیه-فاضلاب-انسانی

پکیج ها معمولا فلزی با آهن st37  ساخته می شود ولی در صورت تغییراتی در سیستم تصفیه می توان آنها را با بستر پلی اتیلنی و یا بتنی نیز ساخت. مدل های سیستم های تصفیه ساخته شده به روش sbr با پلی اتیلن و بتن ساخته شده اند. تمامی سطوح خارجی پکیج تصفیه فاضلاب باید با  SSPC-SP6 سند بلاست شوند.

مخزن متعادل ساز

بعد از آشغالگیر در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی، پساب به داخل حوض متعادل ساز که یکی از مراحل پیش تصفیه است ریخته می شود. این مخزن باید ظرفیت حجمی از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد دبی فاضلاب روزانه را داشته باشد تا بتواند در طراحی گنجانده شود. زیرا مخزن متعادل ساز باعث ایجاد جریان پایدار با کیفیت نسبتا پایدار پساب شده تا زمینه هوادهی و زلال سازی اجرا شود. جریان پساب از طریق پمپ شدن به داخل حوض هوادهی انتقال داده می شود. عموما حدفاصل حوض هوادهی و حوض هوادهی و مخزن متعادل ساز، مخزن ذخیره لجن وجود دارد.

حوض هوادهی

ظرفیت حوض هوادهی باید به گونه ای باشد که ظرفیت کافی محیا ساختن حداقل جریان هوادهی۲۴ ساعته را داشته باشد یا اینکه بتواند ظرفیت مقدار ۶.۸ کیلوگرم bod را برای ۲۸ مترمکعب فاضلاب تامین کند. سیستم های مختلف هوادهی برای هوادهی فاضلاب به کار می رود. معمولا در پکیج های تصفیه فاضلاب از دیفیوزر های هوادهی فاضلاب استفاده می شود. هوادهی باید به گونه ای باشد که تمامی نقاط فاضلاب را شامل شود و باعث چرخش و گردش اکسیزن به تمامی نقاط پساب  شود. دیفیوزر های معمولا به صورت طولی در سیستم های تصفیه فاضلاب نصب می شوند. به منظور بهترین سرعت چرخش در حوض هوادهی باید نسبت پهنا به عمق باید حداکثر 1.33 به 1 باشد.

حوض زلال سازی

حوض زلال سازی یکی دیگر از مراحل طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی است که بار سطحی در ان دارای اهمیت است. پس باید پساب در آن حداقل به مدت ۴ ساعت ماندگاری داشته باشد تا زمان و فرصت کافی برای تشکیل لخته  و ته نشینی وجود داشته باشد. طراحی حوض زلال سازی باید با طراحی های حوض هوادهی منطبق باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp