تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

فیلتر شنی فلزی

فیلتر شنی فلزی

در فیلتر شنی فلزی از لایه های شنی با دانه بندی متوسط با اندازه و عمق ویژه استفاده می شود. نخستین مورد در طراحی فیلتر شنی تهیه آب با کیفیت مطلوب و با کمترین سرمایه گذاری و راهبری است.  فیلتر شنی آب پیش تصفیه شده  یا پساب تصفیه شده دارای کدورت را از بستر فیلتری عبور می دهد. با این کار بخش زیادی از ذرات در کل بستر به صورت یکنواخت حذف و تصفیه می شود. طراحی و ساخت فیلتر شنی در انواع مدل ها در شرکت آب راهبر محاسب (آبرام) ساخته می شود.

اجزا-فیلتر-شنی

قیمت فیلتر شنی فلزی

شاخص های مختلفی از جمله مدل، دبی آب ورودی و اجرا فیلتراسیون در قیمت فیلتر شنی تأثیر گذار است. عامل دیگری که در قیمت فیلتر شنی تأثیر گذار است عامل میزان فیلتر کردن (صاف سازی) و جهت جریان است. بر این مبنا، صافي ها به صافي ماسه اي كند، صافي تنـد و صـافي بـا بـار زيـاد تقسـيم می شوند. با توجه به عوامل فوق، قیمت پکیج های فیلتر شنی بین 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متحرک است.

انواع فیلتر شنی فلزی

فیلتر شنی بر حسب دبی جریان آب در صافی در طول زمان بهره برداری دو نوع است. اگر دبی جریان در طول زمان بهره برداری کاهش یابد به آن صافی جریان کاهشی می گویند. اما اگر دبی جریان در طول زمان ثابت باقی بماند به آن جریان صافی ثابت گفته می شود. در حالت اول با انباشته شدن لخته ها در بین دانه ها، افت ارتفاع افزایش و دبی عبوری  کاهش می یابد. ولی در حالت دوم با کنترل افت ارتفاع در خروجی صافی، میزان دبی عبوری تقریبا ثابت باقی می ماند.

شستشوی فیلتر شنی

برای شستشوی فیلتر شنی چهار طرح شامل تانک شستشوی هوایی (ارتفاعی)، پمپاژ مستقیم، خود شستشو و شستشوی معکوس وجود دارد. دو سیستم نخست یعنی تانک شستشوی هوایی و پمپاژ مستقیم طرح های شستشوی معمول و پیشرفته هستند. این دو سیستم شستشو (شستشوی هوایی و پمپاژ مستقیم) قابلیت انعطاف پذیری زیادی در مقایسه با طرح شستشوی معکوس دارند. سیستم هوایی برای تصفیه خانه هایی خوب است که ارتفاع مکان تانک نسبت به اطرافش بلند باشد. این سیستم مزیت هایی چون بهینه بودن انرژی، تأمین فشار آب مورد نیاز در هنگام قطع برق و … دارد. اما این سیستم سیستم تانک های هوایی برای تأمین شست و شوی دو فیلتر به تانک های بزرگی نیاز دارند.

برعکس در سیستم شستشوی فیلتر شنی با پمپاژ مستقیم کنترل نرخ شستشوی نسبتأ ساده است. اما در این سیستم هم اندازه پمپ و هم توان مورد نیاز پمپ برای فیلتر بزرگ خیلی بیشتر است. سیستم شستشوی فیلتر شنی پمپاژ برای سیستم پمپ های کوچک و یا شستشوی معکوس هوا مناسب است. در شستشوی معکوس شستشو از طریق عبور برعکس جریان آب از پایین به سمت بالای فیلتر شنی انجام می شود. با این کار مواد زائدی که در بین شن ها فیلتر گیر کرده به فاضلاب انتقال می یابد.

کاربرد فیلتر شنی فلزی :

پکیج تصفیه آب به روش فیلتر شنی برای تصفیه آب­هایی از جمله پیش تصفیه دستگاه RO، تصفیه آب رودخانه برای شرب، بهداشتی و صنعتی، تصفیه آب استخر، تصفیه پایانی فاضلاب­های صنعتی و انسانی، حذف مزه نامطبوع، رنگ آب و دی کلریناسیون، فیلتراسیون بعنوان آخرین مرحله تصفیه فیزیکی در تصفیه­خانه­ها، استفاده در صاف سازی آب استخرهای شنا، استخرهای پرورش ماهی و … به کار می رود.

مهم ترین مزایای پکیج های فیلتر شنی فلزی

  • راهبری ساده
  • سرعت بالا در تصفیه
  • هزینه نگهداری کم
  • هزینه اولیه مقرون به صرفه
  • نیاز به فضای کم در نصب و بهره برداری

واحدهای اصلی پکیج فیلتر شنی

  1. ورودی فیلتر شنی
  2. شیر هواگیری
  3. ورودی سیلیس (دریچه آدم رو)
  4. تخلیه سیلیس
  5. تخلیه
  6. خروجی

 

 

Rate this post
Rate this post

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp